mandag 7. februar 2011

Wiki

Noe forsinket er jeg nå ferdig med oppgavene i wiki. Det gikk etter hvert greit. Jeg skrev om en film og en bok og opprettet en ny side i wikien over steder jeg har besøkt i USA. Jeg synes at en wiki er et fint verktøy. Det er enkelt å publisere i og så har man muligheten til å samskrive. Jeg fant en side på wikispaces som heter delogbruk. Dette er en ressursbank for de som er interessert i sosiale medier og digitale læremidler - en ypperlig måte å bruke wikier på. Jeg kan godt se for meg at vi kan bidra i en wiki. Da er det kanskje aktuelt å samarbeide med andre skolebibliotek.

Jeg var inne på lokalhistorisk wiki for å se hva som var lagt inn på min hjemkommune Ringsaker. Det lå ikke så veldig mye der ennå. Men jeg fant ut litt om Nes (hvor jeg vokste opp) som jeg ikke visste fra før.

1 kommentar:

  1. God ide å lage et samarbeid med de andre skolebibliotekene. Kanskje den nye publiseringsløsningen inneholder en wiki som kan brukes - jeg sjekker.

    SvarSlett