tirsdag 15. februar 2011

Nettskyer

Nå har jeg kikket litt på det nettbaserte skriveprogrammet Google docs. Jeg lagde meg et dokument som jeg delte med en person. Du kan legge den andre personen til som eier, kan kun se eller kan redigere dokumentet. Jeg la han til slik at han også kunne redigere. Du kan samskrive med opptil 50 personer samtidig og dele dokumentet med opptil 200 personer. Man kan også publisere dokumenter på nettet og gjøre dem synlig for alle.
Jeg lastet også opp noen worddokumenter til Google docs. Det er mulighet for å lagre i flere filformater, f.eks ODT, PDF og RTF. Du kan også lagre videoer og bilder.
Google docs har noen mangler i forhold til Word. Det har ikke så mange muligheter som Word har. Og ved opplasting av dokumenter kan fontene endre seg.
Det er genialt å ha muligheten til å logge på og skrive i dokumenter fra hvilken som helst datamaskin. Det å kunne være flere som kan jobbe i et dokument, også samtidig, er helt sikkert noe vi kan benytte oss av i jobbsammenheng.

1 kommentar:

  1. Google docs er ikke helt perfekt, men veldig genialt ja. Veldig selvforklarende og enkel. Vi bruker det stadig, nesten daglig på jobb.

    SvarSlett