torsdag 17. februar 2011

Karttjenester

Nedenfor har jeg lagt til reiseruten mellom bosted og arbeidsplassen min. Jeg går som regel til jobb og i følge Google maps tar det 21 minutter - noe som stemmer bra.


Vis Mine lagrede steder i et større kart

Google maps har et vell av muligheter og et meget bra brukergrensesnitt. I tillegg til ordinære veibeskrivelser finner du webkameraer, bilder folk har lagt til på de enkelte stedene og du kan koble direkte opp mot Google Earth (du må først installere et program). Du kan også navigere deg rundt i gater med Street view. Jeg søkte opp hjemplassen min Stavsjø og til og med der kunne jeg se meg rundt med Street view. Artig!

1 kommentar:

  1. Kartet du lastet ned er i tillegg interaktivt merket jeg. I neste samling skal vi lære mer om kart.

    SvarSlett