fredag 21. januar 2011

Vennesteder

Jeg har vært på Facebook i godt over 2 år nå. Jeg husker at jeg lagde meg en profil etter å ha lest en artikkel om Facebook i VG. I begynnelsen var det veldig morsomt å komme i kontakt med folk du ikke hadde sett siden videregående. Jeg er stort sett innom hver dag, men jeg er mindre aktiv der nå enn før. Da ser jeg på oppdateringene til venner og om det er kommet noen nyheter fra gruppene jeg er medlem av. Facebook kommer stadig med nye ting du kan gjøre og jeg merker at jeg mister litt av oversikten.
I Aftenposten står det en artikkel om at Eirik Newth forlater Facebook pga personvernpolitikken deres. Han sier blant annet " Ikke bare vet Facebook hvem jeg er og hvor jeg bor, hva jeg liker og hvor jeg står politisk, men de vet også hvem mine slektninger og venner er". Dette er en interessant problemstilling!

Vi har tenkt å opprette en Facebookprofil for biblioteket. Elevene våre er jo de som er mest aktive på Facebook og det ville være en ny måte å nå dem på. Ettersom skolen nylig har fått en profil må det først avklares om biblioteket kan ha en egen profil.

1 kommentar:

  1. Eirik Newth har rett i det han sier, men samtidig er det vi selv som velger hva vi sier og legger ut av informasjon på facebook. Det blir spennende å følge med på hvem som kjøper opp FB, eller om de selv kjøper andre aktører. De trenger en god søkemotor, hvor man bla kan søke i kommentarer osv.

    Facebookprofil for dere som bibliotek i vgs høres ut som en god strategi. Det gjelder å å være der hvor målgruppen er. Fortell hvordan det går når dere har det i orden.

    SvarSlett