søndag 16. januar 2011

Nyhetsstrømmer

Nå har jeg prøvd å sette meg litt inn i hva RSS er. Da jeg allerede har en Google-konto har jeg valgt å bruke RSS-leseren Google Reader. Dette er også den leseren jeg har hørt mest om, selv om jeg ikke har brukt RSS før. Jeg har så langt lagt inn abonnement på nettaviser og biblioteksblogger og ordnet dem i mapper. Det er kanskje greit å ikke abonnere på alt for mange - man skal tross alt rekke å lese noe av dette. Jeg har lagt til en RSS på Tord Høiviks blogg på siden her.
Det er mulig å abonnere på innholdsfortegnelser til tidsskrifter. Dette er kanskje mest aktuelt for vitenskaplige tidsskrifter som kommer med mange hefter.

1 kommentar:

  1. Lurt med mapper i Google Reader. Fin effekt med RSS på Plinius, viser flere innlegg pr blogg enn bare den ene på "Min bloggliste" som også er en form for nyhetsstrøm.

    SvarSlett