tirsdag 18. januar 2011

Podkast

Jeg har ikke abonnert på podkaster tidligere, så her var det mye nytt. Jeg gikk til lenkene i utforskningsoppgavene, men flere av dem virket ikke. På min PC hjemme har jeg iTunes, så først lastet jeg ned en podkast der. NRK har mange podkaster du kan abonnere på. Jeg la til RSS feed på radioprogrammene "Bok i P2" og "Filmpolitiet". Dette gjorde jeg ved å trykke på RSS og kopiere inn lenken til Google Reader.

Jeg gjorde så et søk i Google på podkaster og bibliotek og fikk flere interessante treff. På siden til Stavanger bibliotek kan du laste ned MP3-bokprater fra 2007-2009. På Sandefjord bibliotek kan du høre podkaster fra deres litteraturhalvtime. Dette er en utmerket måte for bibliotek å bruke podkaster på.

1 kommentar:

  1. Synd ikke alle lenkene fungerte, takk for at du sa ifra.
    Fint at du ser mulighetene til podcast i bibliotek. Er det andre måter du kan bruke podcast på feks i undervisning?

    SvarSlett