torsdag 13. januar 2011

Twitter

Jeg trodde ikke det ville by på problemer å lage seg en Twitter-konto. Men der tok jeg mektig feil. Jeg drev på godt over 1 time med stadig feilmeldinger og beskjed om at jeg fulgte minus 6 personer/interesser. Til slutt oppdaget jeg at man kunne endre til gammel versjon av Twitter og da løste ting seg endelig!!

På Twitter kan du for eksempel følge temaer, politikere, journalister og kjendiser (eks. Demi Moore). Slik jeg ser det er dette i hovedsak en sosial kanal for mediefolk.

Jeg er litt usikker i hvilken grad et skolebibliotek kan bruke Twitter. Skoleungdom er i hovedsak målgruppen vår og jeg tror de i liten grad befinner seg på Twitter. Men det kan jo endre seg!

Nå har jeg publisert min første tweet. Jeg greide til og med å finne et nettsted hvor du kan forkorte URLer slik at den ikke tar opp for mange tegn i feltet du skriver tweets.

Ringsaker bibliotek legger ut lesetips på Twitter.

1 kommentar:

  1. Du er godt i gang ser jeg:-) Som jeg sa til Liv, kan det være en ide og se hva andre skolebibliotek gjør på twitter, kanskje kikke på universitets- og høyskolebibliotek også. Lykke til videre med kvitringen!

    SvarSlett